Oszustwo internetowe w Świdnicy: mieszkaniec stracił blisko 3000 zł na fałszywej stronie "kurierskiej"
W Świdnicy doszło do kolejnego oszustwa internetowego, którego ofiarą padł lokalny mieszkaniec. Oszuści, podszywając się pod firmę kurierską, wysyłali wiadomości tekstowe z linkiem do strony internetowej, na której miało nastąpić „uregulowanie niedopłaty”. Policjanci ze Świdnicy ostrzegają i apelują o szczególną ostrożność.
Schemat działania przestępców jest prosta: odbiorca otrzymuje SMS z informacją: „Twoja paczka została wstrzymana z powodu braku ulicy na paczce i niedopłaty 1.30 zł. Prosimy o aktualizację informacji o wysyłce i uregulowanie należności”. Wiadomość ta zawiera link do strony internetowej. Po kliknięciu w link, użytkownik jest przekierowywany na stronę przypominającą stronę bankową, gdzie mogą wprowadzić dane logowania i zatwierdzić transakcję. I tak rozpoczynają się problemy – wyjaśnia Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
43-letni mieszkaniec Świdnicy poszedł w ich ślady. Otrzymał wiadomość z prośbą o aktualizację informacji o wysyłce i dokonanie dodatkowej płatności za paczkę, która inaczej zostanie wstrzymana. Nic nie wzbudziło jego podejrzeń, ponieważ oczekiwał na przesyłkę zamówionego towaru. Wiadomość zawierała link, który przekierował go na stronę przypominającą stronę firmy kurierskiej, gdzie zaktualizował swoje dane i dokonał przelewu 1.30 zł jako dopłaty do paczki. Po zatwierdzeniu płatności nastąpił błąd transakcji. Kiedy sprawdził swoje konto następnego dnia, zorientował się, że został oszukany, a z jego konta zniknęło prawie 3000 zł – relacjonuje Ząbek.